10 Eylül 2012 Pazartesi

Diyeceğim şu ki:

Bugün okullu olan kardeşim başta olmak üzere tüm mini mini birlere propagandadan, şırıngadan, masa başında tanımlanmış bir nesil yetiştirme ihtirasından, dünyevi gerçeklere her geçen gün yabancılaşan eğitim hedeflerinden ve nihayet cangıla dönmüş sistemin travmalarından uzak; özgür, açık, komplekssiz ve bilimsel bir öğrenim yaşamı dileyebilmeyi çok isterdim...
Eğitimin temel hedefi bireyi ve nasıl yaşaması gerektiğini tanımlamak değil, kendisini ve yaşamını tanımlama yeterlilikleri gelişmiş bireyi inşa etmek olmalıdır. Hedefsiz eğitim olur mu diye soranlara sormak istiyorum, özgür düşünen ve yaşamını kendine ve başkalarına saygı ilkesi çerçevesinde inşa etmiş bireylerden kurulu bir toplumdan daha büyük bir hedef ne olabilir ki? Yıllardır önüne gelen her iktidar bir yurttaş tipi tanımladı... Sonuç biraz ondan biraz bundan, yarı köylü yarı kentli, yarı doğulu yarı batılı, yarı modern yarı geleneksel, yarı arabesk yarı kiş ama toplamda kendisiyle ve toplumla barışık olmaktan uzak bir yığın "aga" , "hacı" , "topraammm" ,  "hemşom" ve "apaçi" yetiştirmekten öte geçemedik...İnsanın özündeki "iyi"yi çocukken öldüren, onu derinliğindeki "kötü"yle donatan ve bu sayede aslında zoru başaran gelmiş geçmiş bütün iktidarları tebrik ediyorum... Tarih sizleri hiç unutmayacak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder